Sömn, sinnen och motorik i förskolan
Förskolan påverkar barnens psykiska hälsa och deras personliga utveckling. För de yngsta barnen är omsorg överordnat lärande. Det förutsätter att barnets fysiska och psykiska basbehov är tillgodosedda.
Sömn, sinnen och motorik i förskolan
Förskolan påverkar barnens psykiska hälsa och deras personliga utveckling. För de yngsta barnen är omsorg överordnat lärande. Det förutsätter att barnets fysiska och psykiska basbehov är tillgodosedda.
Kurser
Tio konkreta tips för en god introduktion
Vad är montessoripedagogik
för 1-3åringar?
Yngrebarnskompetens för rektorer
Våga vara viktig vuxen – om relationer i förskolan
Möta kris och trauma hos
barn i förskolan
De yngsta barnens introduktion
Främja psykisk hälsa i förskolan
Material-tillverkningskurs
Förskolan påverkar barnens psykiska hälsa och deras personliga utveckling. För de yngsta barnen är omsorg överordnat lärande. Det förutsätter att barnets fysiska och psykiska basbehov är tillgodosedda.
- De yngsta barnen i 2020-talets förskola
- Omsorg – en förutsättning för utveckling och lärande
- Barnets basbehov
- Hjärnans utveckling och känslighet för stress
- Intrycks-balans
- Sinnenas betydelse
- Motorik och fysisk aktivitet
- Att inte få ta risker är en risk
- Får barnet den sömn det behöver – vem styr?
- Sömnforskning, vad vet vi?
- Samsyn och samverkan med vårdnadshavare
- Hållbar arbetsmiljö för både barn och vuxna
- Pedagogens, arbetslagets och rektorns ansvar
Allt utifrån den senaste forskning om barn och deras utveckling, skollag, läroplan, De yngsta barnens egen läroplan och Barnkonventionen.
Under kursen följer du föreläsaren ”live” via plattformen zoom. Möjlighet ges till diskussion, frågor och interaktion. Ett krav är därför att ha webbkameran på. Information och personlig länk skickas ut via mail några dagar innan kursens datum. Kursen innehåller en paus på ca 15 minuter.
När: 26 mars 17.00-20.00
Pris: 1195 kr exkl moms/person, ”early-bird” 995 kr t.o.m. 31 dec
Sista anmälningsdag: 21 mars
Anmälan: Via formuläret
Kursledare: Helena Lindfors
När: 26 mars 17.00-20.00
Pris: 1195 kr exkl moms/person, ”early-bird” 995 kr exkl moms
Sista anmälningsdag: 21 mars
Anmälan: Via formuläret
Kursledare: Helena Lindfors
Förskolan påverkar barnens psykiska hälsa och deras personliga utveckling. För de yngsta barnen är omsorg överordnat lärande. Det förutsätter att barnets fysiska och psykiska basbehov är tillgodosedda.
- De yngsta barnen i 2020-talets förskola
- Omsorg – en förutsättning för utveckling och lärande
- Barnets basbehov
- Hjärnans utveckling och känslighet för stress
- Intrycks-balans
- Sinnenas betydelse
- Motorik och fysisk aktivitet
- Att inte få ta risker är en risk
- Får barnet den sömn det behöver – vem styr?
- Sömnforskning, vad vet vi?
- Samsyn och samverkan med vårdnadshavare
- Hållbar arbetsmiljö för både barn och vuxna
- Pedagogens, arbetslagets och rektorns ansvar
Allt utifrån den senaste forskning om barn och deras utveckling, skollag, läroplan, De yngsta barnens egen läroplan och Barnkonventionen.
Under kursen följer du föreläsaren ”live” via plattformen zoom. Möjlighet ges till diskussion, frågor och interaktion. Ett krav är därför att ha webbkameran på. Information och personlig länk skickas ut via mail några dagar innan kursens datum. Kursen innehåller en paus på ca 15 minuter.